Daca nu-i zapada, merge de-o bicicleta. Sfaturi practice pentru cei care vor o aventura pe munte

Sfaturi practice pentru cei care vor o aventura cu bicicleta

Locuiesti in Bucuresti sau in alt oras mare, esti pasionat de biking sau de miscare, insa te-ai plictisit sa te plimbi doar prin parc? Iti doresti mai mult decat sa dai nas in nas cu fel de fel de soferi care nu te respecta sau cu miile de masini parcate pe pistele special amenajate? O solutie buna ar putea fi sa pleci intr-o mini-aventura la munte. Tu, bicicleta, unul sau mai multi prieteni si un bilet spre Busteni :)

Iata insa cateva sfaturi pentru o aventura fara batai de cap si pentru a te simti cat mai bine

1. Organizeaza-te timpul, pleaca devreme din Bucuresti. Dupa cum stii, DN1 este una, daca nu cea mai aglomerata sosea, iar trenurile ajung si ele in destul de mult timp. Cine se trezeste de dimineata, departe ajunge, e cel mai bun sfat si in cazul asta.

Acelasi sfat se aplica si pentru cei care provin din alte orase. Poate ca nu se vor confrunta cu o mare aglomeratie, insa vor pierde timp pretios dormind, timp ce poate fi savurat pe bicicleta

2. Daca mergi cu trenul, incearca sa ajungi cu cel putin 15 minute inainte de plecarea din gara. De ce? Pentru ca spatiile destinate bicicletelor sunt destul de putine, iar acestea se pot ocupa foarte repede. Astfel, poti fi nevoit sa platesti mai multi bani pentru a transporta si bicicleta.

3. Mergi direct pe bicicleta? Unii ar putea prefera o aventura si mai interesanta, alegand sa plece direct "calare" pe bicicleta. Trebuie tinut minte faptul ca biciclistii pot circula pe drumurile nationale si/sau europene in cazul in care nu exista un alt drum secundar. Mergi/eti cu mare atentie, tinand banda alba de pe partea dreapta a soselei si fiti atenti la tirurile care va depasesc.


4. Vesta reflectorizanta e un "must-have" - mai trebuie explicat de ce? Vizibilitatea pe drumurile de munte poate fi extrem de redusa, fie din pricina curbelor, a cetii sau din cauza lasarii intunericului. Ideal ar fi sa ai si o casca de protectie cu dungi relfectorizante, precum si banderole la maini si picioare

5. Trusa minima de urgenta - de asemenea, trebuie sa fii pregatit pentru orice scenariu. Franale, oricat de bine calibrate, se pot defecta, o roata se poate sparge sau lantul se poate slabi

6. Bicicleta trebuie sa fie dotata cu catadioptrii - asa numitii "ochi de pisica" in fata, in spate si pe roti, totul pentru a fi mult mai usor de reperat

7. Abordeaza traseele potrivite nivelului tau de pregatire - adevarata aventura nu este insa in drumul catre munte, ci pe munte. Ai insa mare grija la zonele mai deluroase. E nevoie de antrenament mult pentru a parcurge anumite trasee. In cazul in care nu esti indeajuns de pregatit, incearca sa iei mai multe pauze, nu te epuiza